Vertrek naar en aankomst op Zanzibar

17 juli 2017 - Paje, Zanzibar, Tanzania

Na het lezen van vele reisblogs van mensen die op vakantie gingen / vrijwilligerswerk gingen doen in het buitenland, is nu eindelijk de beurt aan mij. Mijn eerste blog, waar ik nog heel veel verhalen aan toe zal gaan voegen. Mijn eerste reis is naar Zanzibar, wat ligt in de Indische oceaan, helemaal in het oosten van Afrika!
Zoals de meeste mensen wel weten,ben ik de afgelopen tijd enorm druk geweest. Voorbereiden voor het vrijwilligerswerk, waarbij ik geld heb opgehaald voor het project, afronden van mn opleiding en dinsdag nog mijn diploma uitreiking gehad. Laatste dagen nog even mn koffer ingepakt en hup daar ging ik zondagmiddag! Al mn lieve vriendinnen, Marius en mn lieve ouders mee naar schiphol om me uit te zwaaien en ik had hele lieve berichtjes ontvangen van iedereen met succeswensen. Nou, ik dus het vliegtuig in, de A380 mega airbus waar wel 800 mensen in kunnen! Wauw, wat een enorm ding en wat een luxe! Ik kreeg helemaal een dekentje en kussen, eigen tv met films, muziek, series, nieuws, noem het maar op. Helaas pindakaas was ik, waarschijnlijk door de toch aanwezige zenuwen mijn nieuwe fotocamera vergeten mee te nemen.. die lag nog in de auto. Hmmm dus dat was een enorme tegenvaller. Gelukkig zat ik naast een Nederlands stel waar ik lekker de hele vlucht mee heb gekletst en die me goed af konden leidden. Volgende week maandag komt een andere vrijwilliger Laura. Bij haar heb ik ooit in de klas gezeten en zij komt ook wel redelijk bij ons uit de buurt. Gelukkig wil zij mijn camera meenemen zodat ik toch nooit heel veel foto's kan maken! :)

Overstap in Dubai en vervolgens door naar Dar es Salaam. Ik zat naast twee enorme Afrikaanse vrouwen, die ene zat op mijn stoel bij het raam en keek me echt mega verontwaardigd aan toen ik zei dat dat mijn stoel was.. Vervolgens leek het de hele tijd alsof ze sliepen. Ik durfde ze niet wakker te maken om naar het toilet te gaan en kon niet bij mn handbagage, omdat ze echt meeega waren. Maargoed, vlucht ook weer overleefd. Aangekomen in Dar moest ik in een mega lange rij wachten, zodat ik mn visa kon aanvragen. Daarna door naar de gate en in een klein vliegtuigje nog een half uurtje vliegen naar Zanzibar. Eindelijk!!! :)

Op het vliegveld stond een heel welkomscomite klaar: Ellen (projectleider), Mike, Lore en Lisette (de andere drie vrijwilligers). We hadden al wat contact gehad via de app en nu kon ik ze eindelijk ontmoeten. Heel leuk! Even wezen pinnen (ik voel me echt miljonair hier: €4 is 10000 shilling) en toen crossen naar het project. Vele hobbels, getoeter, mensen zonder licht en links rijden verder waren we er eindelijk. Toen gelijk te bed gegaan.

De volgende ochtend begon het werk gelijk al. Hoe dat was, zal ik in mn volgende blog beschrijven, anders wordt dit zo'n enorm stuk tekst (wat het waarschijnlijk al is, mezelf kennende )

Liefs xxx van Irene

1. Margret van der gulik:
    20 juli 2017
    Heel veel succes, plezier, en goed werk daar
  2. Miriam:
    20 juli 2017
    Hee Irene wat leuk om je blog te lezen. Ik ben benieuwd naar je avonturen. Dikke kus.
  3. Elles:
    20 juli 2017
    Super leuk om te lezen Ireen! Veel succes en kijk alweer uit naar je volgende blog.
  4. Naomi:
    21 juli 2017
    Wat ontzettend leuk om je zo te volgen Ireen! Heel veel plezier en zet hem op X Naomi
  5. Jose luitjes:
    24 juli 2017
    Heel veel plezier en succes Irene.
    ga het zeker volgen