Laatste werkweek en op naar Arusha!

16 augustus 2017 - Arusha, Tanzania

Mijn één na laatste weekend op Zanzibar ben ik samen met Lisette en Laura naar Nungwi en naar Stone Town geweest. Zaterdagavond was er Full moon party bij Kendwa Rocks, dus daar moesten we natuurlijk even een kijkje nemen. Zoals ik al zei, verbleven we im Nungwi in Tanzanite Beach Resort. Kitisho (de vaste taxi) bracht ons heen. We wilden allemaal even in de auto bijslapen, maar dat is gewoon echt niet mogelijk bij hem in de auto. De muziek stond zo hard dat je gewoon niet stil kon blijven zitten en de beat.. volgens mij een teken dat ie geen slapende mensen in zn auto wilde . Aangekomen bij het resort was het echt super mooi. We wilden even gaan zwemmen, maar natuurlijk was er net op dat moment heel veel bewolking en zelfs wat regen.. Dan maar aan de cocktails, ook niet verkeerd toch?! :) We hadden ook echt een heerlijke kamer met een hele grote badkamer, met douche met heerlijk warm water en een spiegel, dus daar heb ik lekker even van genoten. Met de taxi werden we naar Kendwa gebracht, waar we weer een prachtige zonsondergang hebben gezien. Daarna wat eten en toen richting heet feestje. Was weer een avondje voor in de boeken! Heel veel blanken, maar wel een leuk feestje zo op het strand onder de heldere sterrenhemel.

Het was de planning om uit te slapen, maar dst lijkt maar niet te lukken hier in Zanzibar. Rond negen uur zaten we aan het ontbijt, lekker een omeletje (weer eens wat anders dan iedere ochtend wit/bruinbrood met pindakaas of nutella), een chapatie en een soort oliebol waarvan ik de naam iedere keer vergeet... heerlijk! Daar was ik wel even aan toe na de vorige avond. 's Middags zijn we over het strand naar het dorp gelopen, wat 10 min verderop scheen te zijn. Na een half ur waren we er nog niet dus zijn we ergens gaan liggen, beetje zonnen, maar toen werd het ineens vloed. Terwijl de man van ons hotel vertelde dat we nog tot 1,5u later terug konden lopen. Snel onze spullen gepakt en richting het hotel snelwandelen. Langs de koeien die hier dus gewoon op het strand liggen, langs mannen die aan het bidden waren of een begravenis hadden of wat dan ook en langs de rotsen waarbij we verder het water in moesten om er langs te kunnen. Weer een angst overwonnen want het werd echt snel vloed en het water stond dus best al hoog toen we nog op t strand waren. Op eengegeven moment maar bij een hotel erop gegaan en vanaf daar moesten we nog 20 min terug lopen. Maarja, wel weer t avontuur overleefd.

'S middags richting Stone Town gegaan, waar we bij Zenji Hotel sliepen. We zijn een rondje wezen lopen, foto's gemaakt van dé deur van het geboortehuis van Freddie Mercury, wat echt een trekpleistertje is en totaal niet de moeite is om te zien, maar heb wel een foto hoor jongens!! Toen lekker een dakterrasje gepakt en met een drankje heerlijk gereleaxed. Later nog wat gegeten en toen te bed!

Volgende dag moest ik er vroeg uit want ik moest mn vlucht boeken naar Arusha, van waaruit ik op safari wilde. Het was echt een heel gedoe. Ik had al op internet een vlucht gezien, maar die kon ik niet betalen op de een of andere manier. Zij had een vlucht die veel duurder was, dus heb toen pappa gevraagd om in NL te kijken. Gelukkig kon hij dezelfde goedkopere vlucht wel vastleggen. Mijn held!! Dus ik weer terug naar het kantoor, die mevrouw kon mn vlucht vinden, maar ik moest het wel contant betalen. Dus weer weg, geld gehaald en toen bij de derde keer op kantoor stond het eindelijk vast! 14 augustus zou ik vertrekken richting Arusha!! Woehoe!!

Gelijk mn safari en verblijf in orde gemaakt, mijn dag was top!!
Oja, tussen de eerste en tweede keer dat ik bij het kantoor was, hebben we nog een tripje gemaakt naar prison island en de zandbank. Zo gaaf!! Met een bootje vaarden we met zn drieën en twee mannen richting Prison island, waar allerlei mega grote schildpadden leven. Heel leuk om te zien! We mochten ze masseren in hun nek, eten geven, baby schildpadjes en hele oude (van wel 192jr) zien! Toen naar de zandbank, een hele grote plek in et midden van de oceaan. Daar kregen we heerlijk te eten. Lekker veel vis, zoals kreeft (super chill!), nog een soort kreeft, kingfish, garnalen, calamaris, patatjes, rijst met curry, ananas, grapefruit, lychees, Cocosnoot en volgens mij was dat het. Echt het was heeeerlijk! (Behalve de calamaris, dat is niets voor mij) Tja, ik ben een echte visliefhebber geworden! Maar ook vooral de ananas, dat is hier zo lekker. Smaakt echt heel anders dan in NL! Veel zoeter en sappiger, gewoon heerlijk! Terug op het vaste land diner gehad en daarna teruggegaan naar Paje voor mijn laatste werkweek.

Eigenlijk is de week super snel voorbij gegaan. Ik heb nog afscheid kunnen nemem van alle kinderen van de fysio, heb een hele leuke fotoshoot gehad met de kids, dus die foto's krijgen thuis een plekje aan de muur en natuurlijk in mn fotoboek. Op zaterdag,mijn laatste werkdag hebben we na de les lang buitengespeeld en heb ik nog even goed van de kids genoten! Ik zal de schatjes missen, maar heb gelukkig hele mooie herinneringen aan ze. Ik heb van Ellen een boekje gekregen met allemaal tekeningen van de kids, dus altijd leuk om thuis naar te kijken. Het was een hele ervaring om in Zanzibar te mogen werken, de cultuur en de mensen te leren kennen en te zien hoe het daar allemaal gaat. En ben nu heel erg enthousiast dat ik nog 1,5 week blijf en nog wat meer kan zien van t land. Het laatste weekend hebben we goed afgesloten met de Spice tour en heerlijk gechilld op het mooie strand. Genieten!!

Inmiddels ben ik aangekomen in Arusha. Het was een hele trip om hier te komen, want ik vloog vanaf Zanzibar naar Dar es Salaam en had n half uur overstaptijd om de vlucht naar Arusha te pakken. Dus ik haasten uit t vliegtuig, rennend door de gate, bagage 3x laten checken en toen veilig in t vliegtuig aangekomen. Ik had echt geluk dat ik de weg al wist van de heenreis, dus ik hoefde niet te zoeken. Maar jullie raden het misschien al, 30 min overstap was te kort voor mn bagage.. Dus ik heb die gister opgehaald bij t vliegveld van Arusha. Daarna de stad in geweest en heb super veel leuke souvenirs gekocht. Een hele gave stof waar ik een jasje, broek en tas van laat maken, en wat cadeautjes voor thuis. Maandag haal ik mn kleding op en ben super rbenieuwd hoe het gaat worden! De lodge waar ik verblijf is zo mooi! Heel groot, met een bar, keuken, televisie, en heb een eigen kamer met eigen badkamer met douche en warm water. Gewoon eindelijk weer! Zo heerlijk, kan daar nu echt van genieten na 4 weken koud douchen op Zanzibar. Ik slaap alleen op de kamer en heb ook nog een kast en 2 grote spiegels, echt luxe hoor hier voor mij! Echt vakantie!

Vandaag ga ik op safari naar Tarangire, Lake Manyara, Serengeti en ngorongoro crater. Heel benieuwd hoe dit gaat zijn. Mn rugtas zit proppie vol en laat alles maar gewoon lekke robe rme heen komen! Heb er onwijs veel zin in en hoorde al van de andere vrijwilligers dat het echt een super mooie ervaring is, dus kom maar op!

Tot snel!!!